Tuesday 25 September 2018

BBM3410/18: Kenali diriku,..

Nama diberi Siti Nuratikah Mohd Zain. Namun, nama timbangan boleh dipanggil mengikut keselesaan iaitu, Siti, Nur, Atikah, Ika, Tikah dan sebagainya. Kelonggaran diberikan untuk mewujudkan hubungan yang akrab dalam menjalinkan persahabatan.

Saya merupakan pelajar Bacelor Bahasa Sastera (Bahasa dan Linguistik Melayu) di Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi, Universiti Putra Malaysia (UPM). Saya mengambil minor dalam Kursus Interpretasi dan Penterjemahan. Menarik bukan?

Ehehe..

Mesti ada yang tertanya-tanya, apakah hobi saya? ehehe... Saya suka mengumpul setem. Kini sudah mempunyai tiga buku setem yang berjaya dikumpul. Kenapa saya suka setem? Setem mempunyai gambar dan warna yang menarik yang membolehkan saya tertarik dengan keunikan bentuk grafik yang diambil. Nikmatilah keindahan yang diambil dan dibentukkan dalam bentuk setem untuk ditampal di tepi surat dan sebagainya. Oleh itu, saya gemar mengumpul setem.

Berikut merupakan proses ketika saya mengasingkan setem yang telah digunakan. Caranya ialah merendamkan setem tersebut dalam air yang bersih dan kemudiannya mengeringkan setelah ia terpisah daripada kertas yang digunakan. Setelah kering, saya menyusun setem tersebut ke dalam buku di biru itu. Ehehe.. Best kan?



Kalau siapa yang mempunyai setem yang telah digunakan dan tidak tahu ingin buat apa. Anda boleh mencuba seperti hobi saya atau.... memberikan pada saya untuk dijadikan koleksi. ahahaha.

Sekian sahaja buat entri kali ini.

Jumpa lagi semua!

No comments:

Post a Comment