Tuesday 16 October 2018

BBM3410/18: Budak sains?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua,

Entri pada kali ini, saya ingin menceritakan tentang roommate saya.

Mereka mengambil jurusan Bacelor Sains (Kepujian) Major Biologi..

Ehehe.. hebat kot! Tak dapat tandingi mereka.

Ni saya nak cerita ni....

Baca tau, baca!

Kalau uollls nak tahu, saya selalu ikut dorang pergi lab untuk kumpul data.

Seronok gila, wei! Saya suka Sains, tetapi hajat tak kesampaian.

Ikut turun padang pun buat saya gembira.. Senyum sikit 😊


1. Nama diberi Nursyahirah Ahmad Damanhuri. Selalu panggil Syira je. Tapi baru-baru ni ada orang panggil dia ecah. ahahaha so cuba panggil dengan nama baru dia tu. ahahah.

Syira buat kajian tentang Vermicompost. Haaaaaa... mesti korang tertanya kan, apa benda tu?

Tu kajian tentang cacing... haaaa.. cacing! Ni kira kajian luar makmal la...

Best gila wei...

Boleh tengok tahi cacing.. rupa dia macam Chocolate Rice! Haaa.. bayangkan la...

Mesti tertanya-tanya, macam mana bela cacing? Cacing makan apa?

Haaaa.... cacing makan daun kering yang dah dikisar dan ditukar air beberapa kali..

Lepas tu bagi la cacing makan.. Gitewwww!!!



Membesar dengan baik cacing dia 😍



Masa ni, kami asingkan semut yang jahat nak gigit anak kesayangan dia (cacing) 😂

Macam mana asingkan semut? ala ala ala..... bukan kutip seekor2..

 Kutip je dengan pasir tu sekali..

Lepas tu buang... kan senang... Jangan risau, Tak membazir pun 😊


Nanti saya sambung seterusnya,

Tunggu tau!

Sekian.

Terima kasih membaca 😊


No comments:

Post a Comment